Copilul

PROIECTUL „COPILUL, PĂRINTELE ŞI TERAPEUTUL”

 

 

Director Proiecte: Psih. Laura-Elena Busuioc;

Supervizor Proiect: Dr. Psih. Daniela Luca

 

 

ARFPP-AG invită cordial la următoarele proiecte:

 

  1. Programe de evaluare psihodinamică a copilului;
  2. Ateliere de lucru pentru personalul din grădiniţe;
  3. Ateliere de lucru pentru părinţi.

 

 

PROGRAM DE EVALUARE PSIHODINAMICĂ  A COPILULUI

 

Programul presupune realizarea unei evaluări psihodinamice a copilului, liniile de dezvoltare somatică, afectivă, intelectuală, relaţională.

 În finalul evaluării, fiecare copil va avea un tablou personal, sub forma unei mape, care cuprinde:

Evaluarea psihodinamică va cuprinde următoarele aspecte:

         Tendinţele temperamental-instinctuale

         Tendinţele agresive

 

          Dezvoltarea trăsăturilor de personalitate şi a Eului copilului, de la etapa de dependenţă absolută de mamă/tată/adult, până la etapa de independenţă relativă

          Modalităţile de apărare utilizate de copil pentru a face faţă situaţiilor anxiogene interioare sau exterioare

 

 

 

          În urma cumulării tuturor datelor obţinute în evaluarea copilului, se realizează un profil psihodinamic al acestuia, care va fi discutat împreună cu părinţii.

 

Realizarea acestui profil presupune organizarea a 5 întâlniri pentru evaluarea fiecărui copil:

 

Costul fiecărei întâlniri de evaluare este de 60 RON, costul întregului program de evaluare este de 300 RON, achitabil integral la prima întâlnire.

 

 

ATELIERE DE LUCRU PENTRU PERSONALUL DIDACTIC 

(SERIE DE 3 ATELIERE)

 

Seria Atelierelor de Lucru pentru Educatori va cuprinde:

- prezentarea etapelor de dezvoltare a copilului mic, pe criterii de vârstă biologică şi psihologică, configuraţie familială şi situaţii dificile (abandon, handicap, adopţie, tulburări psihice sau/şi somatice)

- prezentarea unei palete de achiziţii psihice ale copilului, pe fiecare etapă de vârstă, într-o marjă de relativă normalitate;

- prezentarea configuraţiei interrelaţionale copii - educatori, precum şi a situaţiilor dificile inerente (impas, blocaj, perturbare, ruptură relaţională)

      - prezentarea corpusului educaţional drept strucutură de suport, gestionare şi bună îngrijire a lumii interioare a copilului mic

 

Coordonatori:

 

Durata: 3h/Atelier.

 

 

ATELIERE DE LUCRU PENTRU PĂRINŢI

 (SERIE DE 5 ATELIERE)

 

          Atelierele de lucru pentru părinţi sunt, în primul rând, seminarii de prezentare de informaţii şi dezbateri, cu rolul de a explora şi de a înţelege situaţiile de viaţă, familiale, psihice şi medicale prin care fiecare copil sau părinte trec la un moment dat.

          În cadrul acestora, explorăm şi înţelegem, împreună, lumea internă a copilului, reflectând asupra potenţialelor sale dificultăţi (afective, de relaţionare, familiale etc.), precum şi asupra dificultăţilor posibile ale fiecărei mame şi ale fiecărui tată.

          Ne propunem amenajarea unui cadru de ajutor şi suport psihologic şi psihoterapeutic pentru părinţi, în care experienţa personală să se poată împărtăşi altor persoane aflate în aceeaşi situaţie şi să găsim soluţii împreună pentru dificultăţile sau impasurile din existenţa fiecăruia.

          Seminariile îşi propun răspundă unor întrebări cu care se confruntă adesea toţi cei care se află, într-un moment sau altul, în preajma copiilor, ca părinţi, bunici, educatori, prieteni etc., într-o dorinţă sinceră şi justificată de a oferi copilului cel mai bun mediu de dezvoltare.

           Seminariile se vor derula într-un sistem interactiv, în care informaţiile de specialitate se vor împleti cu răspunsuri la problemele concrete cu care s-au confruntat participanţii, în relaţiile lor directe cu copiii.

 

 

 

 

Seminariile se adresează părinţilor, bunicilor şi tuturor celor care doresc înţeleagă mai bine lumea copilului, cu bucuriile şi dificultăţile ei.

 

Durata: 3h/Atelier.

 

 

 

Tematica seminariilor de lucru pentru părinţi, cuprinde :

 

 

Seminarul 1: „ Copilul şi corpul lui”

Printre problematicile abordate  în cadrul seminarului:

Seminarul 2:  „Copilul întâlneşte lumea”

Printre problematicile abordate  în cadrul seminarului:

Seminarul 3„Lumea jocului la copil”

Printre problematicile abordate  în cadrul seminarului:

Seminarul 4:  „Când copilul spune NU”

Printre problematicile abordate  în cadrul seminarului:

Seminarul 5„Când copilul se supără....”

Printre problematicile abordate  în cadrul seminarului:

 

 

 

 

 

Ultima actualizare: Marți, 13 Mai 2014